Persoonlijk afsluitend woordje

2 oktober 2022 - Middelburg, Nederland

Slotwoord van Barbara

Claudia heeft me gevraagd een soort slotwoord te schrijven. Ik heb absoluut niet het schrijftalent wat zij bezit. Het blog werd zo enthousiast ontvangen en de reacties waren zo leuk om te lezen. We werden aangemoedigd, we ontvingen complimentjes en er werd echt meegeleefd met ons avontuur. Een avontuur was het zeker! Bedankt voor al deze leuke reacties op het blog. We zijn blij dat we de tocht op deze wijze hebben gefietst. Het saaiste stuk met dijken en schapen eerst. Toen het mooie Denemarken. Hier werd het steeds boeiender naarmate we noordelijker fietsten en uiteindelijk mijn favoriete Noorwegen. We hebben best wat pech gehad met mijn fiets. Maar de meeste pech hebben we wel gehad met onze vijand de wind. Deze was ons niet goed gezind. Dit was Claudia haar eerste fietsvakantie. Ik vind het heel knap wat ze heeft gepresteerd. Ik heb haar nauwelijks horen mopperen, ze trapte gewoon iedere dag haar kilometers. Ik wil mijn grote broer Robert bedanken voor al zijn adviezen voor wat betreft eten, drinken, rusten, herstelvoer en welke weerstand. Zonder deze adviezen had het een stuk lastiger geweest om deze 1421 km te rijden. Onze week in het huis in Noorwegen was zalig om bij te komen. Om op te laden en om Claudia de prachtige omgeving van Vrådal te laten zien, samen met Edwin. Ook van Oslo hebben we samen nog even mogen genieten. Claudia bedankt dat ik dit avontuur met je heb mogen beleven. 4 weken samen is niet niks en ik denk dat we het hartstikke goed hebben gedaan.

Liefs Barbara

Slotwoord van Claudia

In november 2020 ontstond het idee om naar het huis van Barbara en Edwin in Noorwegen te fietsen. In 2021 startte de voorbereidingen voor de fietstocht al. Er moest een goede vakantiefiets worden aangeschaft. En daar bleef het niet bij. Goede fietskleding, lichtgewicht spullen, fietstassen. Langzaamaan zijn deze spullen bij elkaar gespaard om uiteindelijk 1 juli aan dit avontuur te kunnen beginnen. Een tocht van oriim 1400 kilometer. Best een uitdaging 😅 Maar wat een geweldig mooi avontuur! Barbara heeft mij gedurende de fietstocht wel eens gevraagd of de tocht hetgeen is wat ik ervan had verwacht. Maar ik had geen verwachtingen. Ik had nog nooit een fietsvakantie gedaan en wist ook niet wat ik kon verwachten, behalve dan iedere dag fietsen. Ik had er alleen maar ontzettend veel zin. Verder ben ik met een open mind dit avontuur aangegaan. Nadat ik met Hemelvaart een hongerklop heb ervaren, heb ik de goede adviezen van Robert volledig opgevolgd. Iedere dag ging er in iedere bidon een tablet electrolyte voor de spieren, iedere dag vulde ik mijn kleine buideltje voor op mijn rug met repen. Want ik moest iedere 45 minuten eten. Toen dacht ik nog....pfff, dat krijg ik nooit op. Maar blijkbaar heeft mijn lichaam daar echt behoefte aan, want ik kon de klok er bijna op gelijk stellen. Robert, hartstikke bedankt voor deze zeer belangrijke tips en je steun tijdens de fietstocht wat betreft ons "herstelvoer". Zonder dit had ik denk ik regelmatig naast mijn fiets gelegen.

De tocht was niet altijd even mooi. Vooral in Duitsland werden de  kilometers langs de dijk rijden daai. Maar ondanks dat, iedere dag was er wel een leuk moment of interessante ervaring om te onthouden. Fietsen tegen de wind in heb ik als heel zwaar ervaren. Dag in, dag uit. Daar heb ik mij af en toe echt compleet stuk op gefietst. Tijdens deze 3 fietsweken ben ik de kracht van Barbara heel erg gaan bewonderen. Wat een kracht en uithoudingsvermogen heeft zij op die fiets. Mooi om te zien.

Met name het noordelijk gedeelte van Denemarken vond ik geweldig om doorheen te fietsen. Vooral de uitgestrekte duinen en natuur. En dan ja, als klap op de vuurpijl, Noorwegen. Wat een prachtig land, wat een mooie natuur, bergen, fjorden, wat een uitgestrektheid. En dan die laatste dagen toch nog afzien met die vele klimmetjes. Niet altijd stijl, maar wel lang. Het einddoel van deze tocht het huis van Barbara en Edwin, was dan ook een kadootje toen we daar arriveerden. Ik heb hier de afgelopen week mogen genieten van een fijn huis met een warme sfeer op een geweldig mooie locatie. Edwin en Barbara, enorm bedankt voor jullie gastvrijheid. En Edwin, heel erg bedankt voor het gebruiken van jouw werkplek. Na een vakantie zo weer mijn werk op mogen starten was een mooie ervaring.

Barbara, vier weken samen op pad, fietsen, kamperen en ook bij jullie in huis. Het waren mooie en gezellige weken. En inderdaad, 4 weken is niet niks en ik sluit mij aan bij je woorden dat we het super goed hebben gedaan. Bedankt voor dit avontuur, maar ook bedankt voor de ervaring van een mooie, lange fietsvakantie van uiteindelijk totaal 1.417 kilometer.

En de lezers van dit blog. Van te voren had ik niet bedacht dat we een leuke groep trouwe volgers zouden hebben die zelfs iedere avond weer uitkeken naar onze verhalen en ervaringen van die dag. Heel erg bedankt voor jullie enthousiasme en jullie reacties. Het was iedere keer weer leuk om die te ontvangen.

Liefs Claudia

20220716_191359

1. Silvia:
    3 oktober 2022
    Ik kan mij voorstellen dat het een geweldig mooie ervaring was. Ik doe het jullie niet na!
  2. Annelies:
    3 oktober 2022
    Jullie bedankt voor de leuke verslaglegging, ik heb ervan genoten en wat een prestatie!
  3. Yvonne De Wolf:
    3 oktober 2022
    Het was ontzettend leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen!
  4. Jan:
    3 oktober 2022
    Mijn petje af voor jullie, het was leuk om het wel en wee te volgen.
  5. Sandra:
    3 oktober 2022
    Knappe prestatie!! Voor ons was het erg leuk om steeds op de hoogte te blijven.
  6. Marcel:
    3 oktober 2022
    Julie hebben het zeker super goed gedaan. Bedankt voor de leuke blog! Ik weet nu ook dat ik de kust van Noord-Duitsland moet mijden. 😀
  7. Ineke:
    3 oktober 2022
    Het waren elke weer leuke en boeiende verhalen, ik ging het gewoon missen. Vind het nog steeds heel knap van jullie en erg stoer.💪💪
  8. Rob:
    4 oktober 2022
    Jullie hebben het toch goed volbracht en ik las met plezier de verhalen over jullie belevenissen, knap hoor. Vanuit het prachtige huis van Barbara en Edwin in Noorwegen, hebben Els en ik genoten van al het moois hier en de prachtige Noorse natuur.
  9. Els Spoek:
    5 oktober 2022
    Hartstikke bedankt voor jullie blog. Elke dag hebben we mee kunnen leven met jullie avontuur. Soms was ik wel eens een beetje jaloers eerlijk gezegd.
    Jullie hebben het geweldig gedaan.
  10. Lydia:
    5 oktober 2022
    Ik vond het heel leuk om jullie via deze weg te kunnen volgen. Prachtige foto's en de dagelijkse belevenissen. Jullie hebben echt een prestatie geleverd.