Dag 21 - Wij zijn er!

22 juli 2022 - Vråliosen, Noorwegen

Ongelooflijk! Drie weken fietsen, en dan is toch echt de laatste dag aangebroken. De laatste 60 kilometer van in totaal 1.417,86 kilometer.

Zoals gisteren al verteld, we stonden op een prachtige plek. We zijn in Treungen nog een hapje gaan eten en hebben onszelf getrakteerd op een heerlijk glaasje koele rosé. Van € 10,00 per glas 🥂 Ja, alcohol in Noorwegen is duur. Dat wisten we. Maar ondanks dat, we vonden dat we dit voor de laatste avond wel hadden verdiend 😊

20220721_180232

Het koffietje na het eten hebben we bij onze tent gedronken. Gewoon, omdat de plek zo mooi was. We hebben de afgelopen drie weken niet vaak in onze korte broek 's avonds nog lang buiten kunnen zitten. We genoten dan ook van het mooie avondlicht over het fjord.

20220721_19221320220721_213659

Voor ons doen lagen we dan ook laat op onze matrasjes. De laatste nacht in de tent. De laatste ochtend broodjes met jam en instant koffie. De laatste keer alle bagage weer ingepakt krijgen. En de laatste keer op de trappers.

En dat hebben we geweten! 😅 Deze laatste 60 kilometer werd ons niet kado gegeven. De beenspieren moesten nog hard werken. Bij de eerste 24 kilometer hadden we het gevoel dat we alleen maar aan het klimmen waren. De toch al vermoeide beenspieren moesten weer worden opgepompt en trappen, trappen, trappen, omhoog. Onderweg kwamen we nog mooie vergezichten tegen. Ondanks het klimmen, toch hier en daar een fotomomentje.

20220722_081717

Na 24 kilometer moesten we het meer de Nisser oversteken met het mini pontje Fjonesundet. Het kleinste pontje van Noorwegen. Ook weer leuk.

Vanaf daar kwamen we weer uit op de 41. Nog maar 18 kilometer naar Vrådal...en daarna nog 17 kilometer naar het huis van Barbara en Edwin in Vråliosen. We hadden de trip van vandaag in 3 etappes verdeeld. Dat maakte het voor vandaag wat meer behapbaar met al dat klimmen. Op de 41 werd het met het verkeer alweer drukker. De Noren houden niet echt rekening met fietsers. Ze razen met grote snelheid voorbij. Niet fijn, maar concentratie, doortrappen, stuur goed vasthouden en gewoon gaan. In Vrådal hielden we even koffiepauze om ons op te laden voor de laatste kilometers. Edwin was ook net onderweg en was in de buurt. Hij heeft ons daar ontmoet. Mooie gelegenheid om onze bagage in de auto te droppen zodat we de laatste kilometers licht konden rijden. Een genot!

De laatste kilometers. We hadden het zwaar. We hadden weer klimmetjes. We reden nog 4 kilometer over gravel. En het enige wat we wilden was gewoon in het huis zijn. Oftewel, het spreekwoord de laatste loodjes zijn het zwaarst klopt gewoon.

En toen....we waren er!

20220722_123030

Wow! Wat een mooi eindpunt van dit fietsavontuur. Een geweldig mooi huis op een fantastisch mooie plek met een super mooi uitzicht.

20220722_123148

Edwin verwelkomde ons met een heerlijke lunch met een heerlijke koele rosé buiten op het terras, met het uitzicht over het beneden gelegen fjord. Genieten.

20220722_123202

En dat fjord....we moesten vanwege spierherstel van Robert nog maar even in het fjord plonsen. Oké 😅 weer een koud bad. Goed, bergschoenen aan vanwege het te bewandelen terrein en naar beneden, naar het fjord. Nou....mij niet gezien. Koudkoudkoud! Uiteindelijk is Barbara toch nog het water ingedoken.

IMG-20220722-WA0026

20220722_152215

Ik hield het maar weer bij een beetje wandelen door het water. Maar wat een prachtige plek om daar te zijn, te zitten, om je heen te kijken en de natuur en rust op je in te laten werken.

IMG-20220722-WA0021

20220722_150418

Na de afkoeling en gedeeltelijke spierherstel keken we nog wat rond op deze prachtige plek. En wat blijkt. Noorwegen heeft zijn eigen houtjesbaai! Ik waande mij even weer op Curaçao. Geweldig. We hebben als strandjutters houtjes verzameld om een mooi kunstwerk van hout te maken.

20220722_154230

20220722_161031

20220722_154312

Want onderweg in Denemarken kwamen we een mooi houtwerk van gedroogde houtjes tegen, in de vorm van een vis. Een mooi project voor de aankomende week.

Het einde van een geweldig leuke fietstocht met mooie avonturen, afzien vanwege de wind, leuke campingplekjes en overvolle mammoetcampings, mooie momenten, leuke verhalen van andere fietsers, gezelligheid, maar bovenal een mooi einddoel!

IMG-20220722-WA0019

IMG-20220722-WA0018

De aankomende week gaan we de omgeving verkennen. Veel wandelen, klauteren en hiken en weer nieuwe dingen ontdekken. We hebben er zin in!

Statistieken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul:
    22 juli 2022
    geniet nog van de laatste week
    wat een prestatie 💪
  2. Marleen:
    Wat een prestatie! Bedankt voor de super leuke reisverhalen 🤩
  3. Ineke:
    22 juli 2022
    Geweldig, ruim 1400 km in de benen, in 3weken,super gedaan. En weer een leuk verhaal met schitterende foto,s. Nu nog een week genieten ,Geen 🚲🚲meer en nu de benen 🚶‍♀️🚶‍♂️ gebruiken.
  4. Silvia:
    Gehaald!!!!!
    Hele fijne tijd in Noorwegen, genieten van de prachtige omgeving!
  5. Remco:
    22 juli 2022
    Respect voor deze prestatie! Knap gedaan, nu nog even genieten van de mooie omgeving 🤗
  6. Charl:
    22 juli 2022
    Gefeliciteerd met het behalen van de finish! Een knappe prestatie met een grote pluim voor jullie.......👍👍
  7. Lydia:
    22 juli 2022
    Een geweldig avontuur, ik heb genoten om dit met jullie mee te mogen maken via het reisverslag van Claudia. Echte Powervrouwen hoor!! Geniet van de prachtige omgeving!
  8. Rob:
    22 juli 2022
    Fantastisch Jullie zijn er en wat heb ik genoten van het reisverslag Glaudia wat is het leuk om dit gelezen te hebben Bedankt
  9. Petra:
    22 juli 2022
    Jullie hebben het gedaan, toppers. Nogmaals PETJE AF!!!
    Nu genieten van alle comfort en van de prachtige omgeving.
  10. Ilse Hoogesteger:
    22 juli 2022
    Wat een prachtig avontuur hebben jullie beleefd, door weer en vooral door wind zo te lezen. Wat leuk dat we 3 weken hebben mogen meegenieten van jullie reis. Nu lekker gaan genieten!!!
  11. Els Spoek:
    22 juli 2022
    Oh Barbara en Claudia ik ben super trots op jullie. Stoere meiden wind regen, en kou alles doorstaan. De pijnlijke opgeblazen kuiten kunnen jullie nu vergeten geniet van de gastvrijheid in het mooie huis en Claudia heel hartelijk bedankt voor je mooie reisverhalen ik heb ervan genoten.😘😘
  12. Eddy:
    Mission complete!
  13. Nicole:
    22 juli 2022
    Fantastisch!!! Jullie zijn toppers!! Nu lekker genieten en nagenieten!!
  14. Shirley:
    22 juli 2022
    Ik sluit mij helemaal aan bij al deze reacties! Wow, wat een tocht, wat een prestatie, wat mooi en wat was het lezen van de verhalen leuk voor ons. Fijne tijd nog in Noorwegen!
  15. PETRA:
    Toppers! Nu rust !
    Mooie foto’s weer, en hou ons nog eens op de hoogte van de wandel avonturen 😀😘
  16. Brenda:
    23 juli 2022
    Heerlijk dat jullie er zijn en wat een prestatie…nu genieten van een weekje relaxen na jullie fietstocht. Al klinkt dat niet zo…klauteren, hiken en wandelen😂. Geniet er van.
  17. Leo:
    23 juli 2022
    Toppers, respect. Een hele prestatie.
  18. Robert:
    Trots op jullie!
  19. José:
    23 juli 2022
    Fantastisch, wat een knappe prestatie en wat een mooi avontuur. Super leuk jullie verhalen te lezen elke dag. Nu lekker genieten can de mooie omgeving daar.
  20. Angelique:
    23 juli 2022
    Wat geweldig gedaan van jullie! Geniet van een beetje meer rust in het huis!
  21. Yvonne De Wolf:
    23 juli 2022
    Gefeliciteerd meiden, wat een geweldige prestatie! Ook ik heb genoten van het reisverslag, Hartstikke leuk om jullie te kunnen volgen!
    Veel plezier nog!
  22. Jan:
    23 juli 2022
    Ook wij hebben jullie met plezier gevolgd, wat een tocht! Heel veel plezier nog.