Dag 22 - Het huis en de omgeving

23 juli 2022 - Vråliosen, Noorwegen

Na een heerlijke BBQ kwam uiteindelijk toch de vermoeidheid.

IMG-20220723-WA0003

Ik had begin van de avond al uitgebreid gedoucht. Op het moment dat Barbara onder de douchen wilde stappen was het water op...😆 Nou ja, op. Blijkbaar was er een breuk in de hoofdleiding ergens buiten, want eerder deze week was er ook een probleem. Het heeft tot half 11 geduurd voordat het was opgelost.

Heerlijk in een gewoon bed slapen en uitslapen. Dat denk je na 3 weken fietsen en kamperen. Maar dat ging niet helemaal zoals gedacht. Je bent toch gewend om alleen maar een tentdoek als huisje te hebben. Eigelijk slaap je dus bijna buiten. Weer binnen slapen is wennen. Het is warmer binnen, en dat is weer even wennen. Een lange nacht doorslapen kwam er niet van. Maar ja, vroeg er uit hoefden we niet. Geen tent meer inpakken en ook niet meer op de trappers. Dus ondanks dat we regelmatig wakker waren toch lekker een lange nacht gemaakt.

In de ochtend rustig opgestart en laat ontbeten. In de middag boodschappen in Vrådal en koffietje met gebak in het dorp gegeten.

IMG-20220723-WA0004

Het leven in Noorwegen is niet goedkoop. Een paprika kost ongeveer    € 7,00 🙄 Daarvoor hebben we maar een alternatief gezocht. Een lokale komkommer € 2,50. Voor een stuk kaas betaal je al snel € 10,00 - 15,00. En dan nog de vraag of die wel lekker is. Nou was ik op Curaçao wel al gewend aan hoge prijzen. Maar deze prijzen ben ik zelfs daar niet tegen gekomen.

Het was een frissere dag dan gisteren. Tot tegen achten in de avond. De zon staat dan nog steeds vrij hoog en heeft nog een behoorlijke kracht en is dan goed warm. Na het eten zijn we een stuk van de omgeving gaan verkennen.

20220723_204520

Het is mooi hier. In de avond kleurt de zon zo mooi de omgeving. Een omgeving waarvan je foto's wilt blijven maken.

20220723_204818

IMG-20220723-WA0000

Morgenochtend staat er een wandeling op een hoogvlakte op het programma. Ben benieuwd naar de uitzichten.

20220723_211813

20220723_211839

1. PETRA:
    23 juli 2022
    Ah leuk! We gaan door…. 😃
  2. Rob:
    24 juli 2022
    En nu maar genieten daar hebben jullie uiteindelijk voor gefietst. Nog veel plezier daar en dan voortaan maar een half komkommertje eten
  3. Eddy:
    24 juli 2022
    Een vakantie om nooit te vergeten 👌
  4. Ineke:
    24 juli 2022
    Gezellig, het verhaal gaat door. Geniet van de omgeving en hopelijk hele mooie foto,s🚶🏿‍♀️🚶‍♀️
  5. Shirley:
    25 juli 2022
    Ja, ook ik was verrast! Ik lees en kijk weer mee hoor .