Dag 23 - Haegefjell Vrådal

24 juli 2022 - Hægefjell, Noorwegen

Dag in, dag uit en ruim 1400 kilometer fietsen en toch nog spierpijn en stijve kuiten krijgen? Dat kan. Als je de Haegefjell berg in Vrådal gaat beklimmen.

IMG-20220724-WA0001

Wouw! Die kuiten! Maar ook de beenspieren waren aan het protesteren. Denk je na een dag rust weer het vrouwtje te zijn. Maar niets is minder waar. Met een berg beklimmen maak je toch ook weer gebruik van andere spierkrachten en een andere zwaartekracht. Maar ondanks de protesterende benen hebben we vanmorgen een mooie klim op de Haegefjell gemaakt. Ongeveer 30 minuten rijden vanaf het huis.  We zijn expres vroeg gegaan omdat de weersvoorspelling er niet super goed uit zag. Er was vanaf een uur of 11 regen voorspeld.

Bergschoenen aan, rugzakje met water en uiteraard de inmiddels niet meer weg te denken repen en een stok. Wij waren klaar voor de klim. Wat een prachtig gebied waar je heerlijk kan klauteren, klimmen en je beenspieren weer maximaal mag gebruiken 😅

20220724_093948

Maar waar het uiteindelijk om gaat, de prachtige vergezichten over het gebied. Boeiend, mooi en machtig. Zo groots en wijds.

20220724_094623

20220724_103023

Als klein mensje sta je op eeuwenoude rotsblokken om je heen te kijken. Op zo'n moment voel je je als mens heel nietig. De wereld is mooi in zijn ruwheid, eenvoud en grilligheid.

20220724_101023

20220724_101319

20220724_094704

Het hoogste punt ligt rond de 1000 meter. Wij zijn gekomen tot 861 meter.

20220724_100615

Donkere wolken pakten zich al boven de toppen samen. In de regen glibberend over de soms vrij stijle rotsblokken terug lopen vonden we niet zo een heel goed plan. We besloten rustig terug te lopen zodat we geen regenbui over ons heen zouden krijgen.

Onderweg naar huis zijn we nog even bij een kleine kunstgallerie/winkel in lokale producten gestopt voor eitjes en een heerlijke warme gerookte zalm. Voor de lunch thuis 😋

Na de lunch moest in de bod (schuur) ruimte  worden gemaakt en worden opgeruimd. Edwin en Barbara daar aan de slag.

20220724_140402

En uiteraard de Noorse vlag moest nog worden opgehangen 🇧🇻

20220724_140323-01

Voor degenen die ons blog volgen. De hele blog wordt aan het eind van de hele vakantie omgezet in een fotoboek. De aankomende week gaan wij in nog veel mooie gebieden wandelen. Van deze wandelingen maak ik ook iedere keer een verslag en plaats hierbij de nodige foto's. Het is dus geen verslag meer van ons fietsavontuur, maar wel van het prachtige land Noorwegen. Vind je het leuk dit te blijven volgen? Lees dan gezellig weer mee. Jullie reacties vinden wij leuk om te lezen. Wil je dit laatste stuk niet meer volgen en heb je je mailadres aan het begin van de reis op deze site achtergelaten? Je kan unsubscribe zodat je geen mail meer ontvangt als er een bericht is geplaatst.

20220724_100723

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob:
    24 juli 2022
    at is wel wat anders dan fietsen, maar wel erg mooi.
  2. PETRA:
    24 juli 2022
    Mooi, prachtig allemaal om te zien ik blijf jullie graag volgen. 😘
  3. Judith Geuze:
    24 juli 2022
    Wat een prachtige natuur!
    Hele leuke en mooie foto's.
    Ik blijf graag meelezen..
  4. Leo:
    Schitterend
  5. Jannie:
    Prachtig die natuur!
    Ik blijf graag mee lezen en ook de foto’s super mooi.
  6. Annelies:
    24 juli 2022
    Leuk hoor, ik kijk elke dag uit naar de mail met de aankondiging van een nieuw verslag! 👩🏼‍🏫 📰 📷
  7. Jackie:
    24 juli 2022
    Blijf je volgen hoor…… nog steeds leuk om te lezen.
  8. Ineke:
    24 juli 2022
    Het zijn leuke verhalen met prachtige foto,s, dus ik blijf met plezier jullie volgen. Wat een schitterend land. 🚶‍♀️🚶‍♀️🧗‍♀️🧗‍♀️
  9. Lydia:
    24 juli 2022
    Veel te leuk om de prachtige natuur van Noorwegen te zien en de verhalen te volgen
  10. Silvia:
    24 juli 2022
    Ik blijf jullie gezellig volgen, leuke verhalen, mooie foto's!
  11. Shirley:
    25 juli 2022
    Nee hoor, ik haak niet af!