Dag 24 - werken in Noorwegen

25 juli 2022 - Vråliosen, Noorwegen

De vakantie is voorbij...maar dit houdt niet in dat we uit Noorwegen weg zijn. Wat dacht je van een thuiswerkplek in Noorwegen? Nou, dat heb ik deze week 😊

20220725_184907

Vanmorgen dus ouderwets de wekker moeten zetten om op tijd op mijn "werkplek" te zijn. Dat ging vlot. Douchen, koffietje, broodje, trapje op en ik schuif boven achter de pc met uitzicht op het fjord. Hoe gaaf is dat! De internetverbinding is prima. Uitzicht super!

20220725_185029

Maar het weer niet. Helaas. De hele dag was er regen voorspeld. We hadden dan ook al bedacht dat ik een tijdje aan het werk ga, Barbara fijn rondom het huis gaat klussen en we in de loop van de middag wel zouden zien of er nog een wandelingetje in zat.

Als Barbara eenmaal aan het klussen slaagt dan loopt ze rond als een echte timmervrouw met boormachine, schroeven en hout. In Nederland waren al plaatsnaambordjes voorbereid die hier bij het huis op een paal bevestigd moesten worden.

20220725_153424

20220725_153539

Voor de oplettende lezer... er zit ook een plaatsnaambordje tussen dat Calimerø heet. Waar komt die naam vandaan, vraag je je af. Kijk maar eens naar het "gezicht" van de woning 😆 dan zie je meteen waarom het huis zo heet....piep piep hoi!

20220725_185631

Rond 3 uur klaarde het een beetje op. Computer uit en hop naar buiten. Samen hebben we het zeil van de grote stapel hout die voor het huis staat, opnieuw over de stapel gelegd. Daaronder blijft het droog voor de wintermaanden om te kunnen stoken. Het weer bleef goed. Tijd om weer een stuk van het eiland te laten zien. Vanaf het huis kan je ook leuke wandelingetje maken waarbij je ook weer mooie dingen tegenkomt. Geen enkel stuk is vlak. Ook vanavond konden de kuitjes weer even aan het werk 😅. We hebben weer een paar foto's van deze mooie omgeving kunnen maken.

20220725_165815

20220725_173238-01

20220725_165838-01

20220725_171656-01

En alsof de weergoden op ons hadden gewacht. We waren nog niet binnen of de hemel brak weer open. Maar de zon scheen ook nog. Er is vast een regenboog te zien. En ja hoor, aan de voorkant van het huis. Een prachtige fel gekleurde regenboog scheen over het huis van de buren.

20220725_174141-01

Nog 3 dagen. Morgen wordt het weer wat beter. In de ochtend een paar uur werken en in de middag weer een mooi stukje van deze omgeving ontdekken.

1. Rob:
    25 juli 2022
    Het ziet er prachtig uit
  2. Ineke:
    25 juli 2022
    Mooi werk plekje, is geen straf met z,n uitzicht.
  3. PETRA:
    25 juli 2022
    Hé, er kijkt iemand mee of je je werk wel goed doet….. 🤣
    Mooi uitzicht, en gelukkig toch nog kunnen wandelen.
  4. Remco:
    25 juli 2022
    Mooi daar hoor. En het was wel bijzonder om met een ‘thuiswerkende’ in Noorwegen te overleggen🙂
  5. Lydia:
    25 juli 2022
    Mooie werkplek, geniet er nog maar van
  6. Silvia:
    26 juli 2022