Dag 7 - een grijze dag eindigt zonnig

8 juli 2022 - Tönning, Duitsland

Wind...dat houdt ons deze dagen wel bezig. Gisteravond hadden  we uitgevogeld dat het vroeg in de ochtend minder hard waait dan overdag. We besloten dan ook vroeg op onze matrasjes te duiken en weer vroeg op te staan. De wind wakkerde in de loop van de avond en begin van de nacht nog behoorlijk aan. Windvlagen knabbelde aan ons tentje en duwde het tentdoek naar binnen om daarna weer op te bollen. Maar het tentje bleef staan. We konden gerust gaan slapen. Tot half 6. Wekkertje ging af, wij er meteen uit. Alles inpakken, buiten nog ontbijtje en om 7 uur zaten we op de fiets. En was de wind minder? Nee. Helaas. We hadden alsnog vanaf de eerste trap wind tegen. Wel voerde de weg vanaf de camping door een mooi stuk bos naar beneden, naar de weg. En daar pakte de wind ons.

Na ongeveer een uur fietsen kwamen we in Meldorf aan. In een Conditorei hebben we de gebruikelijke koffie gedronken. En daar begon het te regenen. We hebben zeker 30 kilometer in de regen gereden. Vanaf Meldorf eerst 10 kilometer naar de dijk waarna we de rest van de kilometers alleen maar wind tegen hadden. De regen sloeg ons in de gezichten. Niet leuk. Niet fijn. Maar laag leunend op de fietsen gingen we gestaag door.

IMG-20220708-WA0008

We bereikten nat en best een beetje uitgeput het stadje Büsum. Een broodje kaas met weer een kop koffie ging er best in. En eindelijk ging de zon schijnen. De wind werd niet minder. Maar vechten tegen de wind in met een zonnetje maakt het net even allemaal wat makkelijker.

IMG-20220708-WA0009

Vlak voordat we onze eindbestemming bereikten kwamen we een gezellige thee/koffietuin tegen. Na dat gezwoeg tegen de wind in waren we wel weer toe aan iets te eten.

Want echt...van honger komen we niet om. Tot nu toe hebben we overal wel wat kunnen eten. Maar met de kilometers die wij maken en ook dat trappen tegen de wind in, dan verbrand je echt veel energie. Buitenom de broodjes en het gebak gaan er onderweg ook nog de nodige energierepen naar binnen. In de thee/koffietuin dus nog een heerlijk in de zon genoten van een stuk vers gebak.

20220708_130323

Nog 15 kilometer voor de eindbestemming. Stukje wind tegen maar de laatste 10 kilometer wind mee. En dat is dan zo lekker en relaxed fietsen na bijna de hele weg wind tegen. Van maximaal 14 kilometer per uur haalden we weer 23-24 kilometer per uur. Tönning is onze eindbestemming. Hier troffen we een camping met een heel leuk gelegen tentweide.

IMG-20220708-WA0010

De tent opgesteld onder de bomen, even lekker warm douchen en op de fiets naar het centrum. Tönning heeft een historisch haventje wat ongeveer 2 kilometer van de camping ligt. Bij een super leuk restaurantje met uitkijk op de oude haven en het historische pakhuis genieten we van een gezonde maaltijd van vis, aardappelen en groente met een biertje.

20220708_170557

20220708_170532

En.....we zitten buiten in de zon. Een dag die zo grijs en nat begon, eindigt zoals een vakantiedag moet zijn. Op een terras in de zon ☀️

We hebben uiteindelijk toch nog 75 kilometers weggetrapt. Een mooi aantal ondanks het slechte weer.

20220708_171803

Statistiekjes van vandaag:

- 75 kilometer

- in 4 uur en 55 minuten

- harde wind, kou, regen en zon

20220708_181607

1. Nicole:
    Wat doen jullie het goed!! Op naar Denemarken!! 💪💪
  2. Robert:
    8 juli 2022
    En toch waait het vroeg in de ochtend altijd minder hard dan later op de dag! En je hebt nog wat aan je dag als je op de camping aankomt😉
  3. Lydia:
    8 juli 2022
    Mooi plekje op de camping, tijd voor een wasje 🙂 rust lekker uit en voor morgen weer succes
  4. Rob:
    8 juli 2022
    Knap gedaan meiden Ben trots op jullie Hopelijk wordt het weer snel beter
  5. Eddy:
    8 juli 2022
    Ok, morgen alleen maar windje mee en zon in de rug
  6. Ineke:
    8 juli 2022
    Geweldig plekje om uit te rusten, Succes morgen.🚲🚲👍😎