Trainingsweekend Nederland - dag 1

26 mei 2022 - Barchem, Nederland

Nog 5 weken te gaan en dan start het avontuur...de fietstocht naar Noorwegen! Maar voordat we daaraan beginnen, eerst maar eens wat kilometers in de benen in Nederland. Het Hemelvaartweekend is dan ook ons trainingsweekend: 4 dagen fietsen in Overijssel en Gelderland.

Gisteravond zijn we met de auto naar Wageningen gereden waar we gastvrij werden ontvangen door Robert (broer van Barbara) en zijn vrouw Grete. Na een laatste nacht in een gewoon bed 😆 en een heerlijk ontbijtje stapten we om 9.00 op de fiets.

Start van het trainingsweekend

Het fietsdoel van deze dag: Midden-Nederlandroute LF4a. Robert had ons uitgelegd hoe we moesten rijden: Wageningen - Renkum - Wolfheze om uiteindelijk bij de Postbank uit te komen en de LF4a route. Tja, ergens hebben we een afslag gemist... Dan maar verder op basis van de fietsknooppunten.

Knooppunt 46

Want wat is Nederland een super goed geregeld fietsland!  Want ook via de fietsknooppunten kwamen we heel goed weer uit op de LF4a route.

Op basis van de fietsknooppunten de juiste route

Een prachtige route door een geweldig mooi stuk Nederland. Met hier en daar toch aardig mooie stukken vals plat...en die zijn venijnig! De beenspieren zullen weten dat er kilometers gemaakt worden 😅

Tussenstop, even de benen strekken

Voor een lunch moesten we vrij lang wachten voordat we een restaurant tegen kwamen. Maar uiteindelijk na totaal 45 kilometer fietsen kwamen we uit in Brummen. Daar terrasje, kipsaté, koffietje en we konden er weer tegenaan voor de rest van de kilometers.

Lunch in Brummen

Met het pondje de Bronkhorster veer, zijn we de IJssel richting Bronkhorst overgestoken.

Veerboot Bronkhorst

Over de dijk langs de IJssel richting Vorden hadden we gelukkig windje mee. Erg prettig na intussen aardig wat kilometers in de benen.  Na ongeveer 65 kilometer besloten we dat de beenspiertjes wel wat rust mochten krijgen. Dus op zoek naar een camping. En die kwam vrij snel, boerencamping 't Groote Veld. Hier zijn wij gestrand. Tentje opgezet, heerlijk warm gedoucht (wat een luxe!), en een wijntje voor de tent. Campinglive op en top!

Boerencamping 't Groote Veld

Totaal hebben we vandaag 70 km gefietst door een prachtig gebied van Nederland met mooi fietsweer. Een geslaagde eerste trainingsdag! Morgen staat gepland de tocht richting Ommen gepland, met een Noordwesten windje. Die hebben we tegen 😅

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Charl:
    27 mei 2022
    Pfffff, knap hoor! En ja Nederland is mooi! Succes met de verdere ritten, trouwens, leuk om de trainings blog lezen!
  2. Ineke:
    27 mei 2022
    Geweldige foto,s met een leuk verslag van twee dagen. Nederland is ook heel mooi.
  3. Lydia:
    27 mei 2022
    Leuk om de blog te lezen en wat een prachtige omgeving om kilometers te maken voor jullie fietstocht naar Noorwegen.
  4. Shirley:
    28 mei 2022
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Veel succes en plezier samen!