Trainingsweekend Nederland - dag 2

27 mei 2022 - Rotterdam, Nederland

7.15 vrijdagochtend...Barbara schiet in de tent uit haar slaap overeind, tikt mij aan en "we moeten er uit het is al kwart over 7". Ok....ik sliep eindelijk. Maar ok! Ik ga er wel mee uit. Niet beseffende dat vanaf dat moment lessen in militairistische snelheid in tent inpakken, aankleden en ontbijten begon! Ik realiseer mij dat ik geen militaire opleiding heb gehad, Barbara wel, en ik dus na 3 weken Noorwegen compleet gedrild ben 😆. Dus chopchopchop aan de slag. Ik vond dat we vrij snel klaar waren. Maar aan het ontbijt werd duidelijk "welnee, we kunnen met een uur weg zijn". Ok 🤔 ik heb nog wat drillessen te ondergaan.

8.45 zaten we op de fiets. De zitbotjes protesteerden even, bovenbeenspieren waren ook niet zo blij. Maar na warm gefietst te zijn ging het lekker. Vandaag hebben we vanaf het startpunt tot het eind volledig op fietsknooppunten gereden. Veel logica konden we in de punten niet vinden want je schiet van knooppunt 4 naar bijvoorbeeld 85. Maar we hadden vandaag weer een prachtige route door mooie landschappen met mooie landhuizen, boerderijen en bossen.

Prachtig landgoed in particulier eigendom

Nederland, rijk land met mooie huizen

Na 28 kilometer was het koffietijd. In deze omgeving hebben veel boerderijen een Rust.nu plek.

www.rust.nu rustplaats met zelfbediening

Daar kan je zelf je koffie of thee klaarmaken, een koek erbij pakken of een ijsje eten.

koffie altijd welkom na een paar uur fietsen

Betalen gaat volledig op basis van vertrouwen.

En toen dwars door de Sallandse Heuvelrug. Super! Klimmen en dalen wisselende elkaar af. Zo gaaf om af te dalen op paadjes die kronkelend door de bossen gaan. Vanuit de Sallandse Heuvelrug zijn we doorgereden naar Nijverdal waar we hebben geluncht.

Tussen Nijverdal en Hellendoorn kwamen we door een prachtig stuk natuur met een meanderend riviertje met mooie fietspaden. Hier hebben we genoten van het zonnetje en de mooie kleuren.

donker wolken, groen gras, mooi contrast

genieten van ieder straaltje zon

gewoon mooi

En dan weer door naar het eindpunt van deze dag. Tegen de wind in, windkracht 4-5 noordwest. Vechten, trappen, afzien, pijnlijke spieren en koude wind. We waren de wind beu! We hadden een camping in Ommen uitgezocht. Vlak voordat we richting camping fietsen kwamen een terrasje tegen. Achter mij hoorde ik "Biertje!!" Ah wat was dat welkom, op een terrasje in de zon met een heerlijk biertje.

eindelijk....dat verdiende biertje aan het eind van een lange pittige fietstocht

Dat hadden wij heel erg verdiend na 78 kilometer fietsen. Vonden wij 😇

Camping Anna's Hoeve. Tent staat, wijntje, stokbroodje en kaasje. Een mooie afsluiting van weer een mooie trainingsdag in Nederland!

1. Ineke:
    27 mei 2022
    Op naar de volgende twee dagen.Nog veel fiets plezier