Trainingsweekend Nederland - dag 3

28 mei 2022 - Vaassen, Nederland

Brrrr....wat was het een koude nacht met ongeveer 6 graden. Alletwee dik aangekleed, de een thermo-onderkleding, joggingbroek, jasje en sokken en de ander joggingbroek, trui, dikke jas en sokken. En dan nog kkkkk koud. We waren er dan ook vroeg uit, voor zevenen. Om kwart voor 8 stonden we weer op de trappers. En maar goed ook. Het werd een dag met oponthoud.

De eerste etappe van de route was geweldig mooi. Vanuit Ommen gingen we dwars door de bossen waarna we uitkwamen bij water die we moesten oversteken. Beetje vreemd. Er was niemand die het pondje over en weer vaart. Okeoke, voordat de moed in onze fietsschoenen zakt met het idee dat we helemaal om moeten rijden, eerst maar lezen wat het bordje bij dit pondje ons vertelt. Het bleek een pondje met zelfbediening te zijn. Dat is leuk!  Knopje indrukken, 2 minuten wachten en het pondje aan de overkant maakt zich los en komt netjes naar ons toe gevaren.

pondje met zelfbediening. Hoe handig!en weer dat selfie, met leeg pondje op de achtergrond

Fietsen er op, wij er op, weer een knopje indrukken en voila! We staan aan de overkant 😊

De route gaat als een slinger verder door weilanden met prachtig bloeiend gras waarna we fietsend door een weiland met koeien we weer bij een watertje kwamen die we weer moeten oversteken. Ook deze keer een pondje die we zelf kunnen bedienen. We moesten wachten, het pondje was net onderweg naar de overkant. Dan maar een typisch Nederlands landschap op de foto zetten: koeien, weiland en wolken.

typisch Nederlands landschap

Wij nieuwsgierig naar de koeien, de koeien niet minder nieuwsgierig naar ons. Binnen no-time hadden we een paar vrij opdringerige maar nieuwsgierige koeien voor onze neus. De fietser die van het pondje afkwam wilde wel een foto van ons met de koeien maken. 😂 op het moment dat wij door onze knieën zakten met de koeien achter ons werd er aan onze billen geknabbeld en kregen we met de koeienneuzen een setje.

oeps! knabbelen aan de billen

Wat nou met ons op de foto!!

toch nog gelukt :-)

De tocht gaat verder naar Dalfsen waar we even konden opwarmen in de zon met een kop koffie en broodje. En toen de tocht van Dalfsen naar Zwolle. Weg kwijt, knooppunt zoek, LF6a zoek. We wisten het niet meer. Dan maar op goed geluk een dijk richting Zwolle gevolgd. Een lange lange lange dijk, door open land, windkracht 5 volop tegen, zwoegen, vechten, spieren opblazen en inwendig vloeken om die wind....en wat bleek, een fietsroutebordje vertelde ons dat we op de LF6a reden 😅 pffff....dan maar zeker 10 km stoempen tegen die kl#@&😡😤te wind in! En dan zijn we in Zwolle. Wat een mooie stad! Daar maar eens van de tocht over de dijk bijkomen met een theetje. Vanaf Zwolle naar Hattem (eindelijk wind mee 😄)

Lunch bij de molen in Hattem

In Hattem bij de molen geluncht en vanaf daar weer de fietsknooppunten gevolgd door een ontzettend mooi bosrijk gebied en de Veluwe. De tocht voerde door Epe waar we boodschappen voor de avond hebben gedaan, de inmiddels welverdiende kaasjes, het wijntje en het stokbroodje 😋

Vanuit Epe door naar Vaassen. Een minder leuk laatste stuk, maar we moesten nog even wat kilometers maken om morgen weer op tijd in Wageningen te kunnen zijn. In Vaassen zijn we gestrand op camping Helfterkamp waar we een trekkersveldje helemaal voor onszelf hebben.

Plekje helemaal voor onszelf

Naast het trekkersveld ligt een kinderboerderij met geitjes en kippetjes...en kinderen die de beesten niet met rust laten...

Vandaag hebben we ondanks het vele oponthoud, verkeerd rijden en de wind tegen toch nog 76 km gereden. Totaal in 3 dagen 225 km. Morgen de laatste etappe door de Veluwe terug naar Wageningen.

Beetje koud - toch buiten met een wijntje

1. PETRA:
    28 mei 2022
    Het ziet er ook koud uit! Maar knap gedaan!