Trainingsweekend Nederland - laatste dag

29 mei 2022 - Rhenen, Nederland

Voordat we gisteren in onze slaapzakken in ons tentje zouden duiken eerst maar gecheckt wat de nachttemperatuur zou doen. Koud...het zou maar 5 tot 6 graden worden 🙄. Dus weer dik inpakken. Dubbele broeken, truien, sokken, jas en zelfs handschoenen. Capuchon op, diep in de slaapzak duiken en slapen...en nog koud hebben! Twee nachten kou was toch best afzien. Maar ook nu werd het gewoon weer ochtend. Het had in de nacht vrij veel geregend. Half 7 wakker en het was droog. Buienradar vertelde dat het rond achten weer zou gaan regenen. Dus chopchop!

Chopchop

Eruit, droog inpakken, warm douchen, ontbijten en om 8 uur zaten we weer op de fiets. En mooi voordeel, zodra we de camping af fietsten zagen we het nummer van onze laatste knooppuntroute al. Direct op de goede weg. Het plan voor vandaag was om de Veluwe vanaf Vaasse dwars over te steken naar Elspeet om via Otterloo over de Veluwe af te zakken.

De tocht ging weer door mooie bossen, slingerende paadjes, venijnige vals platjes en met heerlijke dalingen zwevend tussen de bomen door. Prachtig begin van de laatste fietsdag. En toen ging het regenen. Ook goed! We hebben deze 4 dagen alles wel gehad, dus dit hoort er ook bij 😇 regenpakken aan en we stonden weer op de trappers en vervolgde de weg door de bossen over zandpaden.

En weer regen

De fietsen en wij zijn er niet echt schoner van geworden, maar ondanks de regen, toch een mooi gebied om doorheen te fietsen.

Fietsjes vies

Door de regen en slechts ongeveer 12 graden werden we ondanks het fietsen koud. Een fietscafé waar we een warm koffietje konden krijgen was dan ook erg welkom. We hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om sokken en handschoenen te drogen en onze voeten op te warmen.

Opwarmen en drogen - regenregenregen

Na regen een warm kopje koffie

Daarna weer door richting Wageningen, de eindbestemming. Nog maar 10 minuten onderweg en toen kwam het mannetje met het hamertje...suiker te kort, te weinig gegeten. Ik zat met trillende handen en spieren en met een erg flauw gevoel op de fiets. Ik moest eten, anders zou ik van die fiets afdonderen. Met een reep en halve pak Dextrosnoepjes kon ik er weer tot aan de lunch tegenaan. Meteen een goede les voor de tocht naar Noorwegen.

De lunch was dan ook een stevige 😋 Omelet van 3 eieren op donker boerenbruin brood, champignons en kaas. We konden er weer tegenaan. Nog maar een uur fietsen en we arriveerden bij Robert en Greete in Wageningen. Daar heerlijk onder de warme douche gestapt en de fietsen weer op de auto gezet voor de terugreis naar Vlissingen.

Meteen ook goede advies voor de tocht naar Noorwegen meegekregen....iedere 45 minuten eten, stevig ontbijten en heel heel veel drinken met een elecrtolytetabletjes in het water voor de spieren die niet zo lekker zouden smaken 🤢 Dat wordt dus onderweg heel veel eten meenemen...bijna een extra tas nodig.

Dit was dan het einde van het trainingsweekend. Op 15 km na 300 kilometer gefietst door een geweldig mooi gebied van Nederland. We hebben mooi weer gehad, harde wind tegen, regen en erge kou in de nachten. Het was een paar top fietsdagen.

Over iets minder dan 5 weken is het zover. Deze weken nog wat kilometers in de benen houden, de laatste voorbereidingen treffen en dan starten we. We hebben er zin in! 💪

20220526_090115-03

1. Ineke:
    29 mei 2022
    Een goede training richting Noorwegen.
  2. Lydia:
    29 mei 2022
    Elk weertype gehad dus een goede training voor het grotere werk. Met deze voorbereiding gaat het jullie zeker lukken richting Noorwegen
  3. Charl:
    29 mei 2022
    Een duim voor jullie voor deze training! En weer wat wijzer voor de volgende grote rit!
  4. Leo:
    31 mei 2022