Dag 13 - kou, wind en afzien....vakantie?

14 juli 2022 - Nørre Vorupør, Denemarken

Gisteravond waanden wij ons even in de horrorfilm "The Shining". Wie kent de tekst "here's Johnny!" niet. Nou, dat gevoel hadden wij met de gastvrouw van de camping 😖 Bij inchecken werd ons duidelijk gemaakt dat er geen elektriciteit in de keuken aanwezig was. En de elektriciteit in de badruimte is alleen voor scheerapparaten en föhns. NIET voor het opladen van telefoons en zo. We konden het bij haar inleveren. Zij zorgde ervoor dat het opgeladen zou worden voor 10 Deense kronen per apparaat. Uhuh. Eigenwijs zoals wij zijn, de telefoons hebben we 's avonds in de badruimte aan het stopcontact gelegd en opladen maar. Wij zaten in de keuken, waar andere campinggasten hun boeltje stonden af te wassen, te lezen. Nee zeg! Staat Mrs. Johnny ineens in de keuken. Controle! Oeps! Voordat ze de andere ruimtes zou gaan controleren, graaide ik mijn toilettas mee en ging mij "omkleden". Barbara bleef quasi relaxt doorlezen maar fluisterde nog wel snel ook haar horloge weg te halen. Als kleine meisjes voelden we ons betrapt. Mijn telefoon en Bar haar horloge weggepakt, mijzelf opgesloten in een wasruimte, en ja hoor. Daar ging de deur open en hoorde ik haar alle ruimtes controleren. En toen dacht ik aan die horrorfilm...Here's Johnny!

Maar de plek was leuk 😅

Vanmorgen stonden we weer vroeg op de trappers. We hadden gisteren al gezien dat de wind vrij pittig zou kunnen worden. En tot nu toe hebben we ervaren dat we in de ochtend de meeste kilometers maken. Dat zijn dan toch die frisse benen. De route vanaf de camping voerde ons naar de kliffen waar we de NorthCycleRoute weer konden oppakken. Voordat we door reden hebben we nog eerst een fotostop gehouden. Prachtig uitzicht.

20220714_072550

20220714_072522

De eerste 5 minuten van de tocht begonnen goed. Vanaf daar moesten we door de duinen, over zandpaden fietsen. Niet te doen! Op een dikke laag rul zand hebben de banden echt geen grip. We hebben het vrij lang vol kunnen houden totdat het zandpad naar beneden ging. Een nog dikkere laag rul zand dwong ons om van de fietsen af te stappen. Rijden ging eenvoudigweg niet meer.

20220714_074349

We hebben een tijdje het zandpad moeten volgen. Soms konden we rijden, soms moesten we af stappen. Een mooi stuk door de duinen.

We volgden de route weer over een dijk door naar Thyborøn. In Thyborøn moesten we het Thyborøn Kanal naar Agger oversteken.

IMG-20220714-WA0002

Bij het wachten op de ferry voelde we de wind weer sterker opkomen en begon het te regenen. We werden koud. Snel de regenjassen aan om droog en warm te blijven. De boot op om daarna weer een dijk over te moeten steken. En beu dat we die waren...er kwam geen einde aan. En de opkomende zijwind van ongeveer windkracht 6 met uitschieters naar 7/8 maakte het niet leuker. Barbara wilde zo snel mogelijk die dijk over en pompte nog wat power uit die sterke benen. Ik lag achterop en zag haar alleen maar kleiner worden. In dat tempo meegaan lukte met die klote harde wind niet. Terug naar eigen tempo en gestaag tegen die wind in doortrappen. Aan het einde van de dijk had Barbara het met dat dijkrijden met deze wind ook gehad. Wachtend op mij had ze intussen een alternatieve weg op de kaart gevonden. Minder tegenwind, geen dijk. Doen! En dat ging heel wat soepeler. De benen konden af en toe weer ontspannen de trappers ronddraaien. Ergens bij een verlaten huis hebben we onze broodjes opgegeten. Even weer wat energie opgedaan om daarna nog 15 kilometer naar de camping te fietsen. Soms wind mee, soms wind tegen, soms stevige zijwind. Maar het laatste stuk ging door een mooi bosgebied over bospaden met een laag dennennaalden en kiezelpaden.

De camping ligt in Stenbjerg met daarbij een restaurant. Dit is het eerste restaurant sinds we in Denemarken zijn. Eindelijk kunnen we weer een keer normaal eten 😋

20220714_074435

Statistieken

- 57 kilometer

- 3,5 uur gefietst

- koud, soms regen, harde wind, zon

20220714_143029

1. Els Spoek:
    14 juli 2022
    Poeh , poeh het valt niet-echt mee maar weer een stukje verder volhouden en weg van miss. Horror want illegaal de tel opladen wat denken jullie wel? Morgen weer volop genieten van vooral al het moois😘😘🚴‍♀️🚴stoere meiden
  2. Ineke:
    14 juli 2022
    Oei, Leuk die miss horror, een control freak. Valt niet mee met zoveel wind. Maar toch weer 57 km in de benen. Morgen er weer tegen aan.🚲🚲💪💪
  3. Rob:
    14 juli 2022
    Het is bijna een spannend verhaal, wel leuk. Als ik het goed gezien heb gaan jullie morgen wat meer naar het oosten en dat betekent deels wind mee Verder wens ik jullie veel plezier
  4. Silvia:
    14 juli 2022
    Wat een verhaal, zit je zomaar in een horror. 😂
    Veel plezier en succes morgen!
  5. Annelies:
    Haha, stoute meiden! ⚡️📲
  6. PETRA:
    14 juli 2022
    Haha leuk, ik zie het voor me….
    Hoe was het eten vanavond?
    Morgen weer een stukje verder, het gaat opschieten……😘
  7. Robert:
    15 juli 2022
    Misschien was een tweede huis in Frankrijk makkelijker geweest. Maar respect voor jullie doorzettingsvermogen 👍