Dag 17 en 18 - Rustdag en Noorwegen

19 juli 2022 - Kristiansand, Noorwegen

De ochtend van onze rustdag begon grijs en regenachtig. We hadden de ochtend gepland voor een wasje, bagage reorganiseren en gewoon rustig opstarten. Deze camping had gelukkig een goede "slecht-weer" accommodatie. Met een verse kop koffie en heerlijke verse broodjes hebben we daar ontbeten en onze apparaten opgeladen. Daar ontmoetten we een ander Nederlands echtpaar die de dag ervoor vanuit Kristiansand naar Hirtshals waren aangekomen. Ook met hun fietsen. Zij moesten nog starten. Leuke verhalen van en gesprekken met andere fietsers hoor je zo door de tocht heen. Overigens horen we vaker dat mensen vanuit Eemshaven de boot nemen naar Noorwegen. Daar al dan niet een tocht maken en vanuit Kristiansand terug naar Hirtshals varen om dan weer af te zakken via Denemarken. Mooi rondje.

Eind van de ochtend verraste Edwin ons op de camping. We hebben met elkaar de middag doorgebracht en geluncht in Hirtshals.

IMG-20220718-WA0006

Bij Edwin in de auto hebben we overbodige bagage gedropt. Dan kunnen we zo licht mogelijk de klimmetjes in Noorwegen trotseren. Nou ja licht...Els had een grote zak met repen aan Edwin meegegeven. We kunnen hiermee de aankomende dagen er goed tegen aan. Na deze 3 weken kan ik geen reep meer zien, denk ik. Ik hap er zo minimaal 6 per dag weg 🤢

20220718_164459

Bij Edwin op de hotelkamer hebben we heerlijk luxe kunnen douchen. En oh, die zachte echte handdoeken. Wat een genot nadat we ruim twee weken alleen maar ons konden afdrogen met onze kleine reishanddoekjes. Samen hebben we nog een hapje gegeten waarna wij op tijd ons tentje opzochten. De wekker stond op half 7 om de enorme drukte op de camping voor te zijn. Veel mensen maken van deze camping gebruik om de volgende dag met de ferry over te kunnen. Hierdoor is het al vroeg in de ochtend spitsuur in de sanitaire ruimtes.

Vanmorgen dus vroeg op en inpakken. En....eindelijk mooi weer, geen wind en een lekker zonnetje. Buiten hebben we nog even kunnen genieten van een ontbijtje waarna we naar de ferry fietsten. Op de kade mochten  we met onze kleine fietsjes aansluiten bij de grote jongens, de motorrijders.

20220719_085738

Erg leuk om, voor mij dan, nu met de fietsen tussen al die grote motoren te staan. Leuke herinneringen aan een mooie motortocht 12 jaar geleden door Noorwegen en Zweden kwamen naar boven. De fietsen staan in dezelfde hoek als de motoren. Grappig om onze kleine fietsjes vastgesjord tussen de grote jongens te zien.

20220719_093006

20220719_103616

We zijn er! We reden beiden met toch een beetje kippenvel de ferry af....we hebben met onze fietsjes Noorwegen bereikt!

20220719_161353

We gaan beginnen aan onze laatste dagen van een fietstocht van bijna 3 weken. Barbara leidde ons weer als een goede navigator door Kristiansand heen, op weg naar de camping. Dat moet ik toch maar weer even noemen...navigeren en richtingsgevoel kan ze als de beste. Ik niet...met mijn richtingsgevoel hadden we in Frankrijk gezeten in plaats van in Noorwegen 😆 Nou ja, soort van.

We hebben meteen even kunnen voelen hoe het is om te klimmen, dalen, klimmen en dalen. Want Kristiansand is alles behalve vlak. Paar kilometer voor de camping hebben we nog maar even een goede maaltijd bij de Thai gegeten.

20220719_161251

Waarschijnlijk was dat tot vrijdag onze laatste echte maaltijd. En toen arriveerden we op de camping. Tja, wat moet ik er over vertellen. De afgelopen weken heb ik mij met de hele grote regelmaat afgevraagd wat mensen nou leuk aan vinden om hutje op mutje, rijtje na rijtje dicht tegen elkaar aan met je caravan of tent op een overvolle camping te staan en zo je vakantie te vieren. In één woord....vreselijk!!! 😖 Ik blijf dan wel thuis, heb ik besloten. Wij gebruiken de camping gelukkig alleen maar als een doorreisplek. Prima voor maximaal één nacht.

Vandaag hebben we ons laatste wasje gedaan. Deze hangt bij het meer waar de camping aan ligt op een veldje aan een lijntje tussen de fietsen.

20220719_161325

Drie fietssetjes  voor 3 dagen hebben wij bij ons. Morgen start de echte laatst etappe van deze fietsvakantie. We hebben er zin in!

Norway here we Come 💪

Statistiek

- 14,4 kilometer

- 1 uur en 8 minuten

- zon, zon  zon en zon. 23 graden. Yes! Eindelijk zomerweer ☀️☀️

1. Petra:
    19 juli 2022
    Noorwegen bereikt, petje af!
  2. Els Spoek:
    19 juli 2022
    Wat een mooi uitzicht op de foto. Helemaal te gek. Wel 🎵 op de 🚲 We zijn er bijna .en genoeg reepjes eten scheelt in gewicht. Hier in de tuin 42 graden😓
    Voor straks slaap lekker 😔😔en morgen goeie reis.🚴‍♀️🚴🏼‍♂️
  3. Judith Geuze:
    Leuke foto's ladies!
    Succes met de laatste etappe.
    Hopelijk met een lekker zonnetje erbij 😎
  4. Lydia:
    19 juli 2022
    Wat heerlijk twee van deze relax dagen voordat jullie aan de laatste etappe gaan beginnen met hopelijk weinig wind en een zonnetje. Succes met de laatste loodjes 🙂
  5. Charl:
    19 juli 2022
    Chapeau......! De laatste loodjes!!
  6. Nicole:
    Top!!! Heel veel succes en fietsplezier in Noorwegen!!😘😘
  7. PETRA:
    Yes! Goed gedaan. Nu nog maar een klein stukje 😇. 💪🏻💪🏻😘
  8. Silvia:
    19 juli 2022
    Veel succes met de laatste etappe. Hopen dat het zulk lekker fietsweer blijft ☀️💪😘
  9. Rob:
    19 juli 2022
    Het is dan zo ver, jullie zijn in Noorwegen. Nu nog 3 pittige dagen en dan zijn jullie op je bestemming. Hebben jullie nog wijn in de fietsvoortassen gesmokkeld?
  10. Jannie:
    Lekker 2 rustige dagen!
    Bij getankt voor de laatste kilometers.
    Bijna geen wind.zon en mooie temperatuur .
    Succes voor de laatste etappes.
    Stoer hoor!!!
  11. Remco:
    19 juli 2022
    🇳🇴Noorwegen✔️. Succes met het laatste stuk!
  12. Yvonne De Wolf:
    19 juli 2022
    Geweldige prestatie hoor! Veel succes voor de komende dagen!
  13. Ineke:
    19 juli 2022
    Na 2 rustdagen op naar de laatste ritjes🚲🚲Nou ritjes???zullen geen makkelijke zijn.
  14. Shirley:
    19 juli 2022
    Ik ben even weggeweest, dus moest heel wat verhalen teruglezen. Met veel plezier al jullie belevenissen gelezen. Wat vind ik dit ongelooflijk knap. Gewoon naar Noorwegen gefietst! Veel succes en plezier nog de komende dagen.
  15. Amber:
    19 juli 2022
    Noorwegen bereikt, super goed! Veel succes met de laatste etappe :)
  16. Brenda:
    19 juli 2022
    Toppers, Noorwegen bereikt, wat een prestatie. Succes met de laatste etappes van jullie Tour!
  17. Eddy:
    19 juli 2022
    Hopelijk is het weer jullie in Noorwegen goed gezind.
    ToiToi!
  18. Robert:
    20 juli 2022
    Geniet nog maar van laatste km’s in Noorwegen!
  19. Karel:
    20 juli 2022
    Succes de laatste kilometers! Voordeel van bergop rijden is dat je als beloning zo heerlijk naar beneden kan zoeven ;-)