Dag 3 - Schaf Scheise

4 juli 2022 - Dangast, Duitsland

We hadden de wekker vroeg gezet, half 7. Maar evengoed waren we weer tegen zessen wakker. We starten de dagen maar gewoon vroeg. Vandaag begon de dag een beetje turbulent. Tja, laat twee toch wat eigenwijze meiden samen 3 weken rond fietsen dan is het logisch dat er soms wat woorden tussen beiden ontstaan. Zo ook bij ons. Bij het inpakken van de boel en douchen vindt de één bij de start van de dag de ander te snel, de ander vindt de één te langzaam. Tja, daar moet dan met elkaar de gulden middenweg in gevonden worden. De één doet in snelheid een stapje terug, de ander schakelt een tandje bij. Ah ja, daar komen we wel uit hoor.

Uiteindelijk dan toch om kwart voor 8 op de trappers voor etappe 3. Vanaf de camping wederom langs een dijk richting Harlingersiel. Een mooie vlakke brede weg onderlangs de dijk. Naast elkaar passeerden wij een wandelaar die ons wat na riep. We konden het niet goed verstaan, stopten even. Want tja, misschien wilde hij ons vertellen dat de weg eindigt of zo. Nee zeg, hij kwam met een heuse gedragscorrectie...of wij niet met z'n tweeën naast elkaar iemand willen passeren. Nou ja!! Wirklich? Zei ik nog. Haben Sie das gesagt? Ja, hij was serieus. We hebben hem bedankt en een Schönen Tag gewenst. Tja, er zijn mensen die anderen graag willen corrigeren 😖

Maar weer verder. Wederom dijkjes met een hoop schapen. Een hele hoop.

IMG-20220704-WA0004

Maar ook daarvan een hele hoop schapenpoep. We hebben geprobeerd de hoopjes poep al slalommend met de fietsen te omzeilen...maar helaas. Regelmatig hoorde we Splash! Dwars door zachte hoopjes schapenpoep heen. Bah!

IMG-20220704-WA0002

De wielen, de onderkant van de fietsen en zelfs de bidons die onder de fiets hangen zaten onder de poep. We zijn nog maar even afgestapt om bij Barbara haar fiets de ruimte tussen de wielen en spatborden schoon te schrapen. En wat bleek? Ook het achter spatbord zat helemaal los. En op dat moment stopten bij beide fietsen ook nog de kilometertellers. Toch maar op zoek naar een fietsenmaker om alles te repareren. En die vonden we in Hooksiel.

20220704_102135

Een allervriendelijkste fietsenmaker die niet zo goed raad wist met onze uitingen van dankbaarheid. We waren zo blij met die man. Een beetje verlegen werd hij er wel van 😆

20220704_103138

En weer door naar Willemshaven. Wat een mooie stadsbossen en parken heeft die havenstad. We hebben bijna alleen maar door groen gereden. Vlak voor de haven lag in de binnenhaven een groot marineschip. Deze moest weggesleept worden.

IMG-20220704-WA0003

Interessant die sleepboten. Maar de gespierde matroos op de sleepboot vonden we nog interessanter 😅 In de haven op de dijk hebben we in een echt restaurant met uitzicht op de baai Jadebusen, een baai van de Noordzee, een flammkuchen met zalm en een flammkuchen met seranoham gegeten.

Vanuit daar ging de tocht door naar Dangast, een badplaatsje. Dit plaatsje ligt aan de andere kant van de baai Jadebusen. Voordat we de bocht om de baai konden maken, hadden we enorme wind tegen. Zeker windkracht 6. Stoempen, spieren oppompen, lichte versnelling en maximaal 14 kilometer per uur. Dat was na een paar dagen bijna alleen maar wind mee, even echt hard werken.

In Dangast staan we op een camping aan de kust.

IMG-20220704-WA0005

Niet zo groot als gisteren, maar toch ook hier veel caravans, kleine plekjes, weinig groen. Kortom, hier aan de kust vind je saaie massale campings. Morgen weer verder. Nog 135 kilometer tot aan Cuxhaven. Dan tijd voor het 2e boekje van Bikeline, Nordsee Küsten Radweg 3.

Statistieken van vandaag

- 81 kilometer

- ongeveer 5 uur gefietst

- zon, wolken, spatje regen en soms harde wind tegen en mee

1. Paul:
    4 juli 2022
    het moet ook niet van een leie dakkie gaan iedere dag.😆
  2. Els Spoek:
    4 juli 2022
    Tjonge tjonge herkenbaar zo’n ochtendritueel op de camping 😖. Wat een geluk dat er ook goeie fietsenmakers zijn😘😘🚴‍♀️🚴‍♀️
  3. Lydia:
    4 juli 2022
    Gisteren wind mee, vandaag wind tegen...het maakt het wel afwisselend 🙂 succes morgen
  4. Petra:
    4 juli 2022
    Wat vertel je het toch mooi en openhartig. Leuk!!
  5. Leo:
    Shit happens.
  6. PETRA:
    4 juli 2022
    Lekker dan zo’n nieuwe fiets 🥴 gelukkig dat ie gemaakt is! Leuk die strandstoelen, nostalgisch.
    Succes verder!
  7. Remco:
    4 juli 2022
    Al heel wat beleefd zo🚲💩🌬
  8. Ineke:
    4 juli 2022
    Een leuk verhaal weer, en ja niet alles kan altijd goed gaan. 👌🚲😉
  9. Jannie:
    4 juli 2022
    Weer een goed geschreven verhaal en heel fijn dat de fiets gemaakt is.
    En succes weer morgen!
  10. Silvia:
    4 juli 2022
    Ik heb nu al bewondering voor jullie!!! 👊😘
  11. Eddy:
    Bikkels!
  12. Charl:
    5 juli 2022
    Vergeet de Fietsenmakker niet in te seinen over jullie problemen met de fiets! Succes verder!!
  13. Shirley:
    5 juli 2022
    Voor ons is dit zo leuk om te lezen!