Voorbereiding in volle gang....

11 juni 2022 - Middelburg, Nederland

Vandaag over precies 3 weken stappen wij in Winschoten op de trappers. Nog maar drie weken! Wat twee jaar terug als een idee ontstond is nu bijna werkelijkheid. 1600 kilometer naar Noorwegen fietsen.

Als mensen vragen wat de vakantieplannen zijn en we vertellen fietsen naar Noorwegen. Dan verstaan veel mensen het eerst niet, of ze begrijpen het niet...fietsen in Noorwegen wordt dan herhaald. Nee, NAAR Noorwegen. De 1 zet grote ogen op, de ander kijkt verbaast en weer een ander zegt GAAF! Maar eigenlijk worden we gewoon voor gek verklaard :-) Het is maar 1600 kilometer hoor. Van de week hebben we twee blogs gelezen van mensen die ons al zijn voorgegaan....waarvan 1 een groot gedeelte van de Noordzeekustroute heeft gefietst. Ongeveer 3500 kilometer. Dus ach, die 1600 van ons...peuleschilletje. Toch? Nee, niet echt. Het is en blijft een grote afstand, met veel uitdagingen. Want tot nu toe lijkt het erop dat de wind nog steeds Noord, NoordWest is. Volop tegenwind dus. We hopen op Zuid.

Vandaag hebben we een trainingsrondje over Walcheren gedaan. Want Barbara moet haar nieuwe geweldig mooie Koga World Traveler in fietsen.

Mooie nieuwe Koga 😊

Wat een mazzel! Bijna 11 maanden geleden is de fiets besteld. Het was helemaal niet zeker of de fiets wel op tijd voor de grote fietstocht geleverd zou worden. Maar ineens van de week, stond de fiets in de winkel. En wat een fiets! Prachtige fiets met een mooie bruine kleur met zwarte elementen. Ik vind hem mooi...Barbara vind de kleur kitsch. Maar prachtig is 'ie.

Vanuit Vlissingen via Koudekerke richting Domburg. Bij Domburg even een fotoshoot op de dijk met uitzicht op de zee.

Trainingsrondje Zeeland

Trainingsrondje Zeeland

Zeeland is bij uitstek een provincie waar veel toeristen komen en het nodig vinden Zeeland op de fiets te ontdekken. Wat een hoop mensen. Op de fiets, aan de wandel, op terrasjes, in de weg lopen of rijden, plotseling midden op het fietspad stilstaan, afremmen, met z'n drieeen in bochten naast elkaar blijven rijden. Wat een drukte en door ons een hoop geanticipeer op de medeweggebruiker die zelf niet zo heel goed anticipeert...Vanuit Domburg door naar Westkapelle.

Westkapelle

En ja hoor, wind tegen. Mooie training voor de beenspieren en test voor Barbara haar nieuwe fiets. Schakelt de fiets soepel? Trapt hij lekker door? Liggen de wielen goed op de weg? In Zoutelande hebben we een koffietje met gebak bij cafe De Fiets gedronken en gegeten. En daarna weer drukte...ook vanuit Zoutelande langs de duinen richting Vlissingen. Druk fietsverkeer.

Zoutelande koffie bij De Fiets

Vandaag hebben we een kleine 40 kilometer gefietst. De Koga is voor de test geslaagd, de beenspieren hebben weer even kunnen voelen hoe het is om tegen de wind in te trappen, en de billen hebben ook weer even het zadel mogen voelen. Want over 3 weken moeten ze eraan geloven. Ongeveer 20 dagen fietsen, ongeveer 80 km per dag. Nog 3 weken.....

Strava

1. Barbara:
    Goed verhaal Clau!
  2. Ineke:
    11 juni 2022
    Zo door Zeeland fietsen met wind is een lekkere oefening. Geweldig zo als jij dat allemaal opschrijft.
  3. Lydia:
    11 juni 2022
    Wat een mooi oefen rondje hebben jullie gedaan
  4. Petra:
    30 juni 2022
    Zet hem op dames! Veel succes, maar vooral veeeeel genieten!!!
  5. Els Spoek:
    30 juni 2022
    Goed getraind dames het gaat zeker lukken. Vergeet de billen niet te smeren want zullen het wel voelen.🚴‍♀️🚴
  6. Rob:
    Succes dames